Monday, January 7, 2013

The Clog Werl

Semalam, pulang dari kerja dengan jam dan segala, aku sampai di Desa Tasik sekitar pukul 7.30mlm. Kedai hardware yang aku tuju sudah tutup. Nyonya di kedai sebaneka suruh aku cepat-cepat pergi ke deretan kedai di hadapan, katanya ada satu lagi di sana dan kalau itu tutup di sebelah atas berhampiran pasar basah tu ada satu lagi.

Aku pun pergi, kedai di depan tu pun tutup, aku masuk kedai perabot di sebelahnya tengok almari buku, saiz 4 kaki lebar yang ada cermin RM450, yang tanpa cermin RM350. Alang-alang, sekarang dah tau harga almari buku, samada nak yg bertutup atau tidak. Aku dah sakit mata tengok kotak berlonggok-longgok dalam bilik buku tu.

Dan aku pergi ke blok kedai berhampiran pasar basah tu, pun tutup juga. Aku pergi juga ke beberapa kedai yang berkemungkinan ada menjualnya, pun tak ada. Aku ambil keputusan untuk ke Giant, mana tau aku akan berjumpa sesuatu, sekurangnya bolehlah meredakan perasaan rimasku sikit.

Di Giant aku jumpa beberapa botol berbagai jenama. Nyatalah benda ini bukan asid dengan kepekatan 33% seperti yang dicadangkan oleh Epong. Aku tak jadi beli. Aku bercadang hendak ke kedai hardware di Desa Tasik seperti yang dicadangkan Ongah. Moga-moga aku berjumpa dengan asid pencuci mozek dengan kepekatan 33% itu.

Penat yang teramat, aku pulang saja. Pagi-pagi esok aku akan ke kedai hardware tu semula sebelum pergi kerja.

Pagi tadi aku ke sana semula. Kedai yang di hadapan telah buka. Aku masuk dan bertanya. Asid yang aku cari tak ada. Yang ada hanya berbagai-bagai jenama clog remover. Aku minta yang paling kuat, dia tunjukkan satu botol. Aku tau ini bukan yang aku cari, tapi aku beli juga 2 botol, sebagai usaha aku sebelum memanggil plumber atau minta Ongah belikan asid tu. Cina tu kata, clog remover tu kuat juga, kalau kena kain pun boleh tembuk.

Dari maklumat kawan-kawan, kos mengupah plumber juga adalah sangat mahal, sekitar RM300 juga. Apa nak buat, kalau dah terpaksa kena lah panggil juga.

Ingat balik dari kedai tadi nak tuang terus, sekali aku tengok masih ada air dalam saluran tu, mak kata nanti dia keringkan, aku pulak nak pergi kerja. Balik nanti lah tengok apa ceritanya. Aku ada 3 hari nak selesaikan masalah. Aku nak guna dapur hujung minggu ni huhu.

1 comment:

  1. nice blog :)

    salam kenal dari kami outbond di malang :)
    jangan lupa kunjungi kami di website kami : http://www.nolimitadventure.com/

    ReplyDelete